LEARNING GAME
Transform your standards and procedures into skills
An impactful and sustainable method via the application
AN IMPACTFUL AND SUSTAINABLE METHOD VIA THE APPLICATION
MOTIVATE
YOUR STAFF
Teams are at the heart of the learning process and players are committed to the success of your business.
AIMING
FOR ASSIMILATION OF 100% OF STANDARDS
Thanks to committed, motivated and efficient staff.
FOLLOW
THEIR PERFORMANCE
Via the aggregation of results, individual training monitoring option
REDUCE YOUR COSTS
OF TRAINING
Via our memory anchor methods for sustainable training
&
Encourage paperless training.
Available 24/7, on all platforms of the company’s service in the best interest of employees, via cutting-edge technology that is simple, efficient, fun and interactive.
OUR LEARNING METHOD
DIGITALISATION
Integration and distribution of:
• Your information in a fun and fully customizable way
• Your quality standards, sales procedures
TRAINING
Transformation of your content
into training.
RETENTION
Ancrage mémoriel
Via fun activities Challenges,
quiz, games, memory cards
IMMERSION
Take full advantage of the benefits
VR has to offer whilst
avoiding the “fad phenomenon”.
DIGITALISATION
THE WALL
INFORMATIONAL WALL AT YOUR DISPOSAL
Import and distribute your information in a fun, engaging and fully customizable way.
Your internal communication plan to life through targeted communications.
The opportunity for your teams to share information about their services.
Examples of information to share with your teams
The Group’s news,
Your Group’s history,
Your customer reviews / a link on TripAdvisor,
Press review…
Examples of information your teams can share
The new welcome cocktail recipe,
The new Chef's menu ...
DIGITALISATION
STANDARDS & PROCEDURES
INCREASED EFFICIENCY IN A PAPERLESS WORLD
Integration of your business content and information (standards and procedures) by making them interactive and memorable.
A unique method that allows :
• Learning from your staff in a fun and engaging way,
• The increase in customer satisfaction,
• Increase in sales,
• Loyalty of your customers.
Powerful reporting tools that let you know who has read and understood your content.
TRAINING
Transform your Standards and Procedures into a real learning and captivating tool to meet the customer promise in the long term.
Involve your staff and put them at the heart of the learning process through workshops organized around the creation of "Gaming".
RETENTION
GAMING
12 types of customizable activities.
Learning quiz, role plays, memo cards, practical exercises.
IMMERSION
Create, distribute, monitor and manage training modules in 360 ° and VR.
Enrich learning programs with a solution that works.
EN PHASE D’ASSIMILATION DU CYCLE D’APPRENTISSAGE
EXEMPLE DE JEU – FILL THE GAPE
Ancrage mémoriel réalisé en complétant une phrase à trou par
un mot sélectionné dans une liste
Workshop Examples
Créer une 10aine de phrases avec un mot manquant – donner la bonne réponse et 2 mauvaises
Phrases/Questions |
Réponse 1 |
Réponse 2 |
Réponse 3 |
Je décroche le téléphone après un maximum de *** |
3 sonneries |
15 secondes |
4 sonneries |
L'heure d'arrivée autorisée pour un client est *** |
15h |
12h |
14h |
L'heure de départ autorisée pour un client est *** |
12h |
11h |
15h |
La confirmation de réservation est envoyée au client au maximum dans le/la/les *** |
2 heures |
heure |
Journée |
Je propose au minimum *** types de chambres/Suites au client. |
2 |
3 |
4 |
Dans le type de chambre ***, une baignoire est garantie |
Junior Suite |
Chambre Deluxe |
Suite Deluxe |
EN PHASE DE VERIFICATION DANS LE CYCLE D’APPRENTISSAGE
EXEMPLE DE JEU – TRAINING GAME
Entrainement par le biais de choix face à une séquence de situations
(Seuil de réussite)
Mise en Situation |
Réponse 1 |
Réponse 2 |
Réponse 3 |
Commentaire explicatif de la réponse attendue |
Lorsque je croise une cliente accompagnée de ses enfants |
Bonjour Madame, Bonjour les enfants. Comme les enfants sont sages, que puis-je faire pour vous ? |
Bonjour Madame, bonjour les enfant, que puis-je faire pour vous ? |
Bonjour Madame, comment puis-je vous aider ? |
Il faut rester dans l’empathie avec le client. |
La réception croise un client |
Je suis ravie de pouvoir répondre à votre demande Monsieur Dupont et j’aimerais vous félicitations pour votre français. |
Je suis ravie de pouvoir répondre à votre demande Monsieur Dupont. |
Je suis ravie de pouvoir répondre à votre demande |
La réception va créer une attention particulière auprès du client et faire preuve de sympathie |
TALENT is also…
Digitalisation of hotel-related information for your staff or your customers:
- Welcome booklet
- Orientation program
- Description of outlets
- Safety procedures